חדרים להשכרה, חדרים דיסקרטים, חדרים לפי שעה
חדרים להשכרה, חדרים דיסקרטיים, השכרת חדרים וצימרים לפי שעה עמוד ראשי   |   הוסף למועדפים   |   פרסום
Day Use חדרי ישיבות מסיבות רווקים צימרים לפי שעה סוויטות להשכרה חדרים בדרום חדרים בצפון חדרים במרכז
השכרת חדרים   >   מאמרים   >   ניתוח ענף צימרים


ניתוח ענף צימרים


 

 

הענף:

 

נתוני הענף

ענף האירוח הכפרי, המהווה תת-ענף בענף המלונאות, כולל חדרים להשכרה בישובים כפריים (בעיקר מושבים וקיבוצים) ומיועד לקהל המעונין בהארחה אלטרנטיבית.

בסוף שנות ה - 90 פעלו בארץ כ - 5,000 חדרים ובהם כ - 15,000 מיטות.

יחידה אופיינית לקיבוץ  כוללת 15-30 חדרי אירוח, ובמושב כ - 4 חדרי אירוח למשפחה (בדכ במושב בו יש צימרים, יש חמש עד שבע משפחות העוסקות בכך).

להתרשמות בלבד נציין כי - בשנת 2000 הגיעו הכנסות הענף בגליל המערבי בלבד  ל - 325 מיליון שח מתוכן 290 מליון שח (89%) מתיירות פנים. 

כמובן שצמיחת הענף אינה רק בגליל המערבי אלא גם בנגב במערבי, מכתש רמון, הערבה, השפלה, הגליל העליון, רמת הגולן ועוד.

 

השוק:

 

מאפייני השוק:

  ·  עיקר חדרי הארוח הכפרי מרוכזים במושבים ובקיבוצים. במושבים מהווה הענף, בדרך-כלל, השלמה לעיסוק המרכזי. בקיבוצים מהווים החדרים ענף בפני עצמו, ומוקצה לו כח האדם הנדרש.

  ·  האזור המועדף בישראל להתפתחות צימרים הוא צפון הארץ, עם יתרון לאזורים ההרריים והמיוערים בגלל הירק והנוף, מאידך קיימת התפתחות לא מעטה באזור הנגב המערבי, אשכול, ערבה, אילות ועוד

  ·  עונתיות חזקה - הענף פועל בממוצע כ80- יום בשנה, בעיקר בחודשי הקיץ ובחגים.

  ·  רמת מחירים זולה יחסית למלונות - בסיס התמחיר הוא כ60%- ממחיר מלון תיירות באיזור, המחיר הממוצע בשנת 2000 לחדר היה 340 שח.

  ·  מבוסס בעיקר על תיירות פנים - 80-85% מסך הלינות הן של ישראלים.

  ·  נאמנות של הלקוחות למקום, כמובן שהדבר מותנה בשרות ושביעות רצון!

 

לקוחות: הגדרת שוק היעד וגודלו, פילוח השוק

השוק כיום מתבסס על תיירות פנים. קהל היעד העיקרי הינו קהל המעונין בארוח יחודי ו/או בעלויות נמוכות יחסית. ניתן לזהות פלחי שוק ספציפיים, ובהם:

  ·  משפחות - זהו פלח השוק העיקרי. בדכ מדובר במשפחות בהן ההורים הם בגילאי 30-40 והילדים בגיל צעיר.

  ·  בני חמישים פלוס וזוגות צעירים ללא ילדים מהווים פלח שוק פוטנציאלי מחוץ לעונה.

  ·  מחפשי סגנונות אירוח יחודיים - אירוח באווירה דתית או אירוח בכפרים ערביים ודרוזיים.

  ·  תיירות נכנסת (פלח שוק הנמצא עדיין בחיתוליו).

 

מתחרים

המתחרים הפוטנציאליים נחלקים לשתי קבוצות, לפי מידת הקרבה בשירות אותו הם מספקים:

  ·  מתחרים ישירים - כוללים את החדרים באותו אזור גיאוגרפי, רמת מחירים או שירות דומה. חדרי אירוח במעגל הקרוב ובאותה רמת מחיר יהוו מתחרה רלבנטי, בעוד חדרים במעגלים הרחוקים, ברמות מחירים אחרות, יהוו איום מתון יותר.

  ·  ישובים הצמודים לאזור עירוני יהיו בתחרות, מתונה, עם בתי מלון בדרוג נמוך ופנסיונים,

    לעומת זאת ינצלו היטב את אפשרויות הבילוי בעיר.

  ·  מתחרים עקיפים - אפקטיביים לפני הזמנת המקום וההחלטה באיזה סוג נופש/בילוי בוחרים, כמובן כוללים את כל האלטרנטיבות ללינה, המצויים באזור הגיאוגרפי המיועד, מאכסניות נוער ועד בתי מלון יוקרתיים,

 

ספקים

את הציוד הנדרש ניתן לחלק לציוד קבוע (הצטיידות) ולציוד שוטף/מתכלה. הציוד אינו ייחודי ומגוון גדול של ספקים יכול לספק אותו.                                

   ·       מבנה, בנוי או מובל או שילוב - בבניה מתועשת, בקתות ובתי עץ למיניהם ועוד.

   ·     ציוד קבוע: ריהוט, אביזרי סניטציה וכיוב

  ·  ציוד שוטף: מגבות, סדינים וכיוב. ציוד זה מתבלה וזקוק להחלפה מדי פעם.

  ·  ציוד מתכלה: סבונים, נייר טואלט וכיוב.

בנוסף, יש צורך בשירותים נלווים, דוגמת מטבח, חדר אוכל, מכבסות וכדומה.

 

אמצעי שיווק

  ·  להלן יוצגו מספר דרכים אופייניות לשיווק חדרי אירוח:

  ·  פעילות משותפת באמצעות עמותות התיירות האזוריות - פרסום, שילוט, מרכזי מבקרים, מוקדים טלפוניים, האינטרנט הינו כיום כאחד מערוצי השיווק היעילים ביותר בתחום זה.

  ·  שיווק באמצעות משרדי נסיעות/חברות נופש או באמצעות משרדים פרטיים העוסקים בהכוונת אורחים לחדרים, תמורת עמלה.

  ·  שילוט חוצות - באופן עצמאי או מספר עסקים במרוכז, בדכ להכוונה או בצמוד לאזור האירוח/נקודת הישוב.

  ·  פרסום בעיתונות הרגילה ובעיתונות מטיילים, במדורים העוסקים בנופש, טיולים, ידיעת הארץ ודומיהם.

  ·  הפקת מוצרי פירסום דוגמת מפות.

  ·  יחסי ציבור

  ·   נציין שוב - אתרים באינטרנט.

 

 

 

 

כיווני התפתחות עתידיים

בשנים האחרונות קיים גידול מתמיד בהיקף התיירות הכפרית ובמשקלה בסך התיירות. צפוי כי מגמה זו תמשיך ותגבר.  כדאי ורצוי לתכנן גידול בחלקה של תיירות חוץ בארוח הכפרי.

מחירי הארוח הכפרי נמוכים בכ - 35 עד 45% ממחירי בתי המלון, הם מציעים צורת נופש שונה,

נופש זה מחייב שימוש ברכב פרטי או הסעות (נושא שאינו מפותח עדיין)

ככל שישתפרו השרותים, האטרקציות והפעילויות בסביבה הקרובה של הצימרים תיהיה היענות הקהל הישראלי רבה ותכופה יותר.

יש לציין כי קיימת מגמה של התפתחות שירותים ברמה גבוהה לאוכלוסיות ספציפיות.

 

גורמים משפיעים על הצלחה

  ·  מיקום - נופשים מעדיפים לשהות במקום שיאפשר להם    פעילות נופש באזור. לכן כיום אזור היעד המועדף עי המטיילים הוא הגליל.

  ·  שירות - יצירת אוירה כפרית מיוחדת ויחס אישי ללקוחות תורמת לנאמנות.

  ·  רמת חדרים -  רמה גבוהה מבחינת עיצוב, ריהוט, ואבזור נוסף כגון - מיזוג אוויר, ג'קוזי, ארוחות אינטימיות וכיוב.

 

מחסומי כניסה לענף:

השקעה ראשונית גבוהה יחסית. למשרד התיירות יש תקנות המתיחסות לפרטי הפרטים של מבנה לארוח כפרי, כן מפעיל משרד התיירות מערכת סיוע ליזמים העומדים בקריטריונים מוגדרים, תוך דגש לישובים הנמצאים בקו העימות ובאזורי פיתוח:

  ·  לכל יחידה כניסה נפרדת.

  ·  גודל היחידה 20 מר לפחות ויהיו בה 2 חלונות. מינימום גודל חדר ראשי - 14 מר.

  ·  לכל יחידה מערך שירותים (בית שימוש ומקלחת/אמבטיה).

  ·  בכל יחידת אירוח יימצא מטבחון מצויד.

  ·  בכל יחידה ימצא ריהוט (מיטות, ארון בגדים, שולחן וכסאות, מראה, רדיו וטלויזיה), ציוד לשהייה, כלי מיטה ומתקנים הנדסיים בטיחותיים (מפסק פחת, מטף כיבוי אש וכו').

  ·  בכל יחידה יהיו מים חמים כל היממה, מיזוג אויר וחימום (לפי האזור).

  ·  מגרש חניה מסודר וגישה נוחה ומסודרת, עם שילוט ברור.

  ·  מערך שירותי עזר: חדר אוכל, מתקני ספורט (גם בהתבסס על מתקני היישוב).

  ·  דרישת סף הינה היכולת לקבל רישיון בניה

 

כח אדם:

מספר העובדים הממוצע לאתר אירוח כפרי (כ- 15 חדרים) בקיבוץ הוא 3-4 עובדים. מספר העובדים משתנה כתלות בהיקף השירותים ורמתם, כסוג הארוחות ומקום הגשתן (בחדר אוכל נפרד או במסגרת חדר האוכל של הקיבוץ). לצורך הפעלת שניים עד שלושה חדרים ניתן להסתפק בעובד בחצי משרה או במשרה מלאה.

הכשרה מקצועית אינה נדרשת כתנאי לרשיון, אך מומלץ להיות בוגר קורסים מקצועיים, הניתנים באחת ממכללות התיירות.

 

מימון:

 

השקעה נדרשת

הסעיפים המרכיבים את עיקר תכנית ההשקעות להתאמת חדרים קיימים לארוח כפרי הם אלו:

בניה ו/או שיפוץ והתאמה בהתאם לקריטריונים הנדרשים עי משרד התיירות, כולל פיתוח סביבתי ומערך שירותי עזר. יש להתאים לשימושם של נכים 20% ממספר החדרים בכל אתר.

ריהוט (מיטות, שולחנות, כסאות), מיזוג אוויר, מכשירי חשמל וציוד מטבח (מקרר, תנור, כלים) - בהתאם לקריטריונים הנדרשים עי משרד התיירות.

ציוד מתחלף - סדינים, מגבות.

תשלום למנהל מקרקעי ישראל, לרשות המקומית, ולאוצר המדינה (דמי הסכמה, פיתוח והשבחה) ולעוד גורמים שונים.

 

סיוע משרד התיירות:

משרד התיירות מסייע במענק בגובה 25% מההשקעה המוכרת ביחידות ארוח. המענק ניתן ליזם המקים 2-8 יחידות ארוח במושב/מושבה/עיר או 15-50 יחידות בקיבוץ. היחידות צריכות להיות קשורות למערך שיווק אזורי או ארצי ולעמוד בקריטריונים המוגדרים. עיקרי הסעיפים המוכרים כהשקעה מוצגים להלן:

לשיפוץ יחידה קיימת - עד 1,175 שח למר מבונה ברוטו.

הוספת קומה או סגירת קומת עמודים - עד 1,365 שח למר מבונה ברוטו.

השקעה ביחידת ארוח מתועשת - עד 2,000 שח למר מבונה ברוטו.

השקעה ביחידת ארוח בבנייה קשה - עד 2,400 שח למר מבונה ברוטו.

השקעה בשיפוץ מבנה לשימור - עד 2,200 שח למר מבונה ברוטו.

השקעה בציוד ליחידה - עד 14,800 שח ליחידה, כולל מזגנים ומקררים (ציוד חדש בלבד).

בחישוב גובה המענק לשיפוץ לא יילקח בחשבון שטח שמעל 40 מר ליחידה או 80-160 מר לנחלה.

בחישוב גובה המענק לקיבוץ לא יילקחו בחשבון יותר מ- 35יחידות ארוח, ובלבד שלא יהיו יותר

 מ – 50 יחידות בקיבוץ בסך הכל.

ניתן לקבל במקום המענק הטבות אחרות (כגון פטור מלא ו/או חלקי ממס הכנסה).

סכומי הסיוע משתנים מפעם לפעם, לפי החלטות הממשלה, יש לבדוק זאת כמה שיותר קרוב למועד התחלת ההקמה

נדרש אימות הסכומים המוזכרים כסיוע של משרד התיירות - עפי מסמכים של משרד התיירות.

 
 

פדיון ורווחיות בענף

הפדיון היומי לחדר תלוי בעונה, ביום בשבוע (אמצע השבוע, סופש או חג) ובאזור, ונע בין

240 ל – 430 שח לזוג. התוספת במחיר עבור ילד עומדת על 50-75 שח, ולארוחת בוקר על 0-40 שח.

ההוצאות הישירות עומדות על 40% מההכנסה באם מוגשת ארוחת בוקר או 25-35% מההכנסה באם לא מוגשת ארוחת בוקר.

הארוחות הן בדכ ממוצרי המקום בעיבוד והכנה מקומיים, לפיכך חומרי הגלם אמנם זולים אך יש השקעה בשעות עבודה, מלאי וכו, מכך העלות הגבוהה לאוכל (בין 5% ל - 15% מההכנסה).

 

 

תנאי תשלום מקובלים

התשלום מלקוחות מתקבל מיד בתום הארוח במזומן, המחאות או כרטיסי אשראי. נהוג לגבות מקדמה בעת ביצוע ההזמנה, בייחוד בעונות העמוסות.

 

רשיונות ואישורים:

  ·  אישור ועדת בניין ערים המקומית/איזורית.

  ·  הסכמת מנהל מקרקעי ישראל לשימוש חריג בקרקע לצורך ארוח כפרי.

  ·       אישור ורשוי משרד התיירות.

  ·  רשיון עסק מטעם הרשות המקומית, מותנה בקבלת אישור משרד הבריאות. את רשיון העסק יש לחדש מדי שנה.

 

ביטוחים:

  ·  ביטוחי מבנה ותכולה.

  ·  ביטוח צד ג'.

  ·  ביטוח חבות מעבידים.

  ·  ביטוח מלאי.

  ·  ביטוח אובדן רווחים.

בנוסף לאמור לעיל, מוצע להיוועץ בסוכן ביטוח לגבי ביטוחים נוספים.

 

כתובות רלבנטיות:

משרד התיירות - מחלקת תיירות כפרית, המלך ג'ורג' 24, ירושלים. טל. 02-6754828,

פקס. 02-6754961.

 

 

 

 

 

טיפים:

  ·  ההשפעה הסביבתית מהווה גורם משמעותי בפעילות - מוצע לבחון היטב את היצע החדרים

  ·   באזור ברדיוס של כ - 20 קמ, את מידת המענה שהם נותנים לביקוש הקיים ואת התכניות ו/או הסיכוי לפיתוח אטרקציות תיירותיות באזור.

  ·  חלק ניכר מלקוחות חדרי הארוח הם לקוחות חוזרים. בניית מאגר לקוחות והזמנות עונתיות קבועות יכולים לסייע להגדלת התפוסה ובשמירה על לקוחות אלו.

  ·    יש לתכנן מראש את הפעילות, בכדי שלא להקלע להזמנות יתר או לחילופין למיטות ריקות.

  ·    רצוי לתכנן פעילויות ו/או גורמי משיכה לאמצע השבוע ובעיקר לחודשי הסתו והחורף.

  ·  מומלץ להיעזר במטי המקומי בהקמת העסק ובהפעלתו.

  ·  יש לזכור כי באזורי קו העימות קיים החשש לירידה פתאומית בתפוסה עקב אירועים בטחוניים.

 
להורדת ניתוח הענף

  •   חדרים להשכרה   •   השכרת חדרים   •   חדרים דיסקרטיים   •   צימרים לפי שעה   •   חדרים לפי שעה   •   Brothels Aparts   •          © 2009 Room4Rent.co.il